Thursday 13 May 2010

Snart på väg

2009 var Sverige den största delegationen efter värdlandet USA på NBIA-konferensen med över 20 deltagare (se rapporten från förra året, samt bilder från Kansas City och San Diego). Skulle nästan tro att det kommer att upprepas 2010. Programmet är även i år späckat med intressanta sessioner.

Svenska inkubatorer har ett mycket gott rykte internationellt och många länder är avundsjuka på det sätt vi stöttar och följer upp inkubatorer och uppstartsbolag. Men även framgångsrika verksamheter behöver utvecklas, varför jag tycker det är fantastiskt att så många från olika svenska inkubatorer kommer med på resan.

Jag hoppas att vi här tillsammans kan dela med oss av intryck, bilder, kontakter, funderingar, länkar och annat för att ytterligare förstärka resan för oss som är med samt dela med oss till kollegorna hemma. Kommentarer och frågor kan givetvis hjälpa oss med vårt utforskande och nätverkande.

Som projektledare för HINT (Hållbarhet - Innovation - Tillväxt) så är jag givetvis intresserad av hur inkubatorer och inkubatorprogram arbetar med hållbarhetsfrågor. Jag tror detta kan bli ett svenskt styrkeområde, så jag tänkte se om det finns potentiella internationella samarbetspartners.

/Lena Holmberg, Innovationsbron
From Kansas City 2009

No comments:

Post a Comment